GRID_STYLE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΠΗΓΗ Α.Ε

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

ISTIKBAL


Το Μήνυμα της Κυριακής και το πρόγραμμα του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ξάνθης

Το πρόγραμμα του Μητροπολίτη Ξάνθης


Το πρόγραμμα του Μητροπολίτη Ξάνθης

ΣΑΒΒΑΤΟ: ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ 6-1-2024

  • Ο Όρθρος, η Θεία Λειτουργία του Ιερού Χρυσοστόμου και ο Μέγας Αγιασμός.
  • Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα ιερουργήσει στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου. Ώρα 07:00.
  • Τέλεση του Μεγάλου Αγιασμού. Ώρα 10:30.
  • Εκκίνηση της λιτανείας του Τιμίου Σταυρού προς τον ποταμό Κόσυνθο.
  • Ώρα 11:00.
  • Κατάδυσις του Τιμίου Σταυρού. Ώρα 11:30.
  • Κατάδυσις του Τιμίου Σταυρού στο Λιμάνι του Πόρτο Λάγος παρουσία των τοπικών Αρχών και του Λαού. Ώρα 13:00.

ΜΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα χοροστατήσει στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου. Ώρα 18:00.

ΚΥΡΙΑΚΗ: ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ 7-1-2024

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα ιερουργήσει στον πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου. Ώρα 07:00-10:30.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ»

Λειτουργός του μυστηρίου της Βαπτίσεως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος. Αν η Παρθένος Μαρία έγινε το όργανο του Θεού για την σάρκωση, ο Ιωάννης έγινε το όργανο για την βάπτιση του σαρκωμένου Υιού του Θεού. Αν είναι κένωση, βαθειά ταπείνωση, η είσοδος του Θεού Λόγου, του σαρκωμένου Λόγου, στη μήτρα της Παρθένου, κένωση είναι και η είσοδος του σαρκωμένου Λόγου, του Ιησού Χριστού, στα νερά του Ιορδάνου.

Ο Ιωάννης είναι ο άγγελος του Θεού, που ήλθε ν’ αναγγείλει, να προαναγγείλει, να εξαγγείλει το μεγαλείο του Μεσσίου, του Ιησού Χριστού. Ο Ιωάννης είναι ο μάρτυρας. Γι αυτό ήλθε στον κόσμο, για να δώσει τη μαρτυρία του.

Η μαρτυρία του Ιωάννου έχει αξία για τους εξής λόγους: Το στόμα του είναι στόμα αληθείας. Δεν γνώριζε ο Ιωάννης τι σημαίνει σκοπιμότης και απόκρυψις η συσκίασις της αληθείας χάριν σκοπιμότητος και δειλίας. Δεν μίλησε μόνο για το Χριστό. Μίλησε και για όλες σχεδόν τις τάξεις των ανθρώπων της εποχής του. Ο Ιωάννης δεν προσπαθούσε να είναι ευχάριστος. Ήθελε να είναι αληθινός. Το στόμα του ήταν στόμα αληθείας, και όταν απευθυνόταν στους τελώνες και όταν απευθυνόταν στους στρατιωτικούς και όταν απευθυνόταν στο λαό και όταν απευθυνόταν στους φαρισαίους.

Τον Χριστό, τον παρουσιάζει με τρεις εικόνες. Μία είναι η εικόνα της αξίνας. «Ήδη και η αξίνη προς την ρίζαν κείται». Ο Χριστός ήλθε να ξεριζώσει και να φυτεύσει. Θα ξεριζωθούν πρώτα από το χωράφι της ψυχής μας τ’ αγκάθια των παθών και ύστερα θα βλαστήσουν τα άνθη των αρετών.

Η άλλη είναι η εικόνα με το φτυάρι. Ο Χριστός θα πάρει κάποια ημέρα το φτυάρι του και θα διαχωρίσει το άχυρο από το σιτάρι, τους δικαίους από τους αδίκους, τους πιστούς από τους άπιστους, τους μετανοούτας από τους αμετανοήτους, τους ευσεβείς από τους ασεβείς. Το άχυρο θα πεταχθεί στη φωτιά της κολάσεως. Το σιτάρι θα συναχθεί στην αποθήκη της αγάπης του Θεού.

Αλλ’ ο Χριστός κατά τον Ιωάννη, προτού ν’ αρπάξει την αξίνα της δυνάμεως και το φτυάρι της δικαιοσύνης, θα σηκώσει τον Σταυρό της αγάπης.

Εδώ είναι η τρίτη Εικόνα. Ο Ιωάννης βλέπει τον Χριστό ως αμνό. Τον δείχνει ερχόμενο και λέγει: «Ίδε ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου». Ο Χριστός σηκώνει τ’ αμαρτήματα όλου του κόσμου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια