*Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης – Διεθνολόγος
*Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης – Διεθνολόγος
Το Τί συνέβη στον Ίασμο μας απασχόλησε σε προηγούμενο σημείωμα και εκτιμάται ότι επιχειρήθηκε μία πολυδιάστατη και αποστασιοποιημένη εκτίμηση μιας κρίσης με αμιγώς τοπικά χαρακτηριστικά που σταδιακά εξελίσσεται σε ζήτημα διαπολιτισμικών σχέσεων της περιοχής.
Να υπενθυμίσουμε ότι καταγγέλθηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου από τον Δήμαρχο Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν για παραβίαση των υγειονομικών πρωτοκόλλων στο πλαίσιο εκδήλωσης της 17η Ιουλίου στο πλαίσιο των τετραήμερων θεσμοθετημένων εκδηλώσεων του Προφήτη Ηλία.
Κληθείς να σχολιάσει τα ανωτέρω , ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν απάντησε δια της ηλεκτρονικής οδού ότι “οι ανειλημμένες υποχρεώσεις μου ενόψει εμβολιασμών κατ’οίκον από τις δομές Βοήθεια στο Σπίτι, κατ’ εντολή του Υπουργού Εσωτερικών, δεν μου αφήνουν περιθώρια να σχολιάσω και να αναλωθώ σε αποδεδειγμένα παραβάτες των μέτρων που επιβάλλει η Πολιτεία.”
Η επιλογή της κυβερνήσεως για προστασία της δημόσιας υγείας και για τιμωρία των παραβατών των μέτρων προστασίας αυτής εκφράσθηκε κατ’αρχάς με την από 25.02.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α΄ 42/25-02-2020 – Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού), ενώ οι τρεις εγκύκλιοι που εξέδωσε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Βασίλης Πλιώτας (4/2020, 7/2020, 16/2020) σκιαγραφούν ουσιαστικά το Δίκαιο Ανάγκης ή “δίκαιο” του Κορονοϊού επισημαίνοντας εξ’αρχης ότι: ” Εξαιρετικά αυξημένες ποινικές κυρώσεις εναντίον όσων παραβιάζουν τα μέτρα που νομίμως έχουν διαταχθεί για ν’ αποτραπεί η διάδοση της νόσου, προσβάλλοντας, με τη συμπεριφορά τους, θεμελιώδη προστατευόμενα έννομα αγαθά (ζωής, σωματικής υγείας κ.λπ.) ή θέτοντας αυτά σε κίνδυνο προβλέπει το άρθρο 285 του Ποινικού Κώδικα (Νόμος 4619/2019 – ΦΕΚ 95/Α/11-6-2019)”
Στην Θράκη , ωστόσο, ο,τιδήποτε συμβαίνει πρέπει να αναλύεται υπό το πρίσμα των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε περιόδους αυξανόμενης οικονομικής δυσπραξίας, κοινωνικής κρίσης, πολιτικών αντιπαλοτήτων ή/και εν υπνώσει διαπολιτισμικών συγκρούσεων (που υποδαυλίζουν εξωχώρια κέντρα) εντοπίζεται η ανάγκη τμημάτων του πληθυσμού να επιρρίπτουν ευθύνες στους “άλλους” χωρίς να αποκλείεται , βεβαίως, και η δημιουργία περιβάλλοντος (ελεγχόμενης) κρίσης προς εξυπηρέτηση αλλοτρίων επιδιώξεων.
Τί συνέβη στον Ίασμο;
Στην παραπάνω ερώτηση η απάντηση κατ’αρχάς συνοψίζεται σε παλαιότερη δήλωση του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν που είχε δηλώσει ότι ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ. Είχε , μεταξύ άλλων, τονίσει ο κ. Οντέρ Μουμίν: “….Παρακολουθώ το οργανωμένο σχέδιο σας, να με φέρετε ενώπιον της δικαιοσύνης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, για να εκπέσω από το αξίωμα μου. Έχω λάβει όλα τα μέτρα μου και θα ανταποδώσω ωμά, σκληρά σε κάθε σας κίνηση. Θα αποχωρήσω το 2029 μόνος μου, όπως υποσχέθηκα στη λήξη της 2ης θητείας μου ή θα αποχωρήσω με εκλογές, με την κυρίαρχη βούληση των συνδημοτών μου.Σίγουρα δεν θα φύγω με δικαστήρια.Δεν θα είμαι ένας συνηθισμένος Δήμαρχος.”
Εμείς στο Komotinipress ήδη από το 2020 είχαμε επισημάνει ότι ” ενδιαφέρον για τις μελλοντικές εξελίξεις θα έχει η προσωπική πορεία του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν, ο οποίος με δυναμισμό συμμετέσχε στις εργασίες του συνεδρίου (της Προύσσας), διατηρώντας την αυτοδιοικητική του αυτοτέλεια” υποδεικνύοντας τον ρόλο που θα έπρεπε να διαδραματίσει το νέο ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου απέναντι σε έναν Δήμαρχο που θα ήταν εντελώς διαφορετικός από τον προκάτοχό του.
Είχαμε γράψει τότε ότι “Το νέο ΔΣ του Συλλόγου καλείται σε μία δύσκολη συγκυρία και στο πλαίσιο της διακηρυσσομένης “πολυπολιτισμικότητας” και της “αρμονικής συνύπαρξης”, να υποστηρίζει της ομαλή καθημερινή συμβίωση, χωρίς αντιθέσεις και διαχωριστικές γραμμές που εμβαθύνουν το χάσμα κι αναχρονιστικές καταδικασθείσες εθνικιστκές πρακτικές του παρελθόντος που οδηγούν τους Ιασμιώτες, ως άτομα και ως μέλη της Θρακικής κοινωνίας , στην εσωστρέφεια.”
Χαρακτηριστικό είναι το δημόσιο μήνυμα με τις ευχές του για την σημερινή θρησκευτική Εορτή των Θυσιών και εντός του χωροχρονικού πλαισίων των εκδηλώσεων του Προφήτη Ηλία αλλά και ανήμερα της Επετείου του ΑΤΤΙΛΑ όπου αναφέρεται χαρακτηριστικά στην “Τουρκική Μουσουλμανική Κοινότητα της Θράκης” ακολουθώντας τη νέα τακτική του μουσουλμανικού τουρκόφρονου παραϊερατείου που ακολουθώντας το “δόγμα Τσαβούσογλου” αναβάθμισε την “μειονότητα” σε “κοινότητα”.
Για όσους δεν αντιλαμβάνονται την διαφορά , να υπενθυμίσουμε ότι ο όρος “τουρκική μειονότητα” παραπέμπει στη σημειολογία του “Κυπριακού Ζητήματος” όταν από την δεκαετία του ’50 και τις Συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου η μειονότητα των τουρκοκυπρίων του 18% αναβαθμίσθηκε σε κονότητα με καθοριστικό ρόλο στις μετέπειτα εξελίξεις.
Δεν περιμένουμε από τα μέλη ενός ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου να αντιληφθούν τα παραπάνω αλλά σίγουρα οι Ταγοί της Ροδόπης που σιωπούν κατά βούληση και κατά περίπτωση θα έπρεπε να είχαν ενεργοποιηθεί προς εκείνη την κατεύθυνση εξομάλυνσης των σχέσεων στον Δήμο Ιάσμου πλαισιώνοντας ΚΑΙ το Χριστιανικό Στοιχείο με τον προσήκοντα τρόπο αλλά και ενεργώντας ως ΓΕΦΥΡΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ με τον Δήμαρχο Ιάσμου , του οποίου ο ρόλος είναι Θεσμικός.
Στο προχθεσινό σημείωμά μας είχαμε αναφερθεί εκτενώς στην φύση της σύγκρουσης Δημάρχου-Συλλόγου επισημαίνοντας ότι “Το σίγουρο είναι πως σε αυτή την φάση υπερισχύει το Αντι-Covid19 μοντέλο του Δήμου Ιάσμου και ο Δήμαρχος Ιάσμου διατηρεί τον έλεγχο των κινήσεων ενώ ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται τον ρόλο του αλλά και την δυναμική που πρέπει ν’αναπτύξει στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.”
Λίγες ώρες μετά, μάθαμε ότι πραγματοποιήθηκαν συλλήψεις κι ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτωφόρου για μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου λόγω καταπάτησης δημοτικού χώρου και παραβίαση της πρόσφατης ΚΥΑ με τα περιοριστικά μέτρα με τον Δήμαρχο Ιάσμου να θριαμβολογεί ότι κατάφερε κίνηση “ρουά-ματ”στην τοπική σκακιέρα
- α)με εντολή Εισαγγελέα ακολουθήθηκε αυτόφωρη διαδικασία για μέλη του ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου
- β) βεβαιώθηκε η παράβαση του 285 ΠΚ- (Νόμος 4619/2019) – Παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών
- γ)σχηματίστηκε δικογραφία, ασκήθηκε δίωξη
- δ)αφέθηκαν ελεύθεροι οι συλλφθέντες παλι με εντολή Εισαγγελέα μέχρι να οριστεί τακτική δικάσιμος και εκδικασθεί η υπόθεση
- ε)επεβλήθη Διοικητικό Πρόστιμο 5.000 ευρώ στον Σύλλογο Ιάσμου και
- στ) Διοικητικό Πρόστιμο στον κ. Ηλία Μπούκα ύψους 3.000 ευρώ
Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ.Οντέρ Μουμίν μπορεί πλέον να είναι ικανοποιημένος διότι οι Αρχές της Ελληνικής Πολιτείας αλλά και η Ελληνική Κυβέρνηση
- τήρησαν το γράμμα του νόμου σεβόμενοι του Θεσμούς,
- στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων,
- απέδειξαν εμπράκτως ότι η εφαρμογή των Νόμων δεσμεύει όλους τους Έλληνες Πολίτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος,
- το Ελληνικό Κράτος ,η Πολιτική Προστασία, η ΕΛ.ΑΣ., η Εισαγγελία δεν λειτούργησαν μονόφθαλμα και
- δεν επέτρεψαν σε κανέναν κακόβουλο να αναμασήσει τις γνωστές στερεοτυπίες περί καταπάτησης δικαιωμάτων ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Το ζητούμενο βεβαίως είναι για ποιό λόγο δεν είχαμε την ίδια σχέση δράσης-αντίδρασης-διάδρασης και σε ανάλογες καταγγελίες του παρελθόντος για να ελεγχθούν οι ευθύνες που φέρουν ενδεχομένως οι εκπρόσωποι του ΚΙΕΦ και του δικτύου των παρατύπων ιδιωτευόντων παραθρησκευτικών λειτουργών της μειονότητας για την ανυπακοή στην τήρηση των αντιμέτρων Covid19 αλλά και για ζητήματα που προέκυψαν με την άνιση μεταχείριση σε βάρος των Χριστιανών της Θράκης όταν οι Μουσουλμάνοι συμπολίτες τους δεν υφίσταντο στο Ραμαζάνι τους περιορισμούς που υπέστη η χριστιανική πλειονότητα κατά τον εορτασμό του Αγίου Πάσχα.
Αφού λάβουμε σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες και τις σκέψεις των κατοίκων της περιοχής, θα πρέπει να περιμένουμε να λυθεί η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΤΑΓΩΝ στα όσα ανωτέρω εκθέσαμε και που μάλλον αναδεικνύουν ότι το ζήτημα του Ιάσμου έχει πολλές περισσότερες πτυχές από όσες φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού..
Ποιός θα κάνει την κίνηση ρουά-ματ στον Ίασμο;
Οι φετινές εκδηλώσεις του Δήμου Ιάσμου τελούνται υπό την σκιά των περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας αλλά και της ατέρμονης σύγκρουσης μεταξύ Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου και του Δημάρχου κ. Οντέρ Μουμίν.
Χθες, με ανάρτησή του ο Πολιτιστικός σύλλογος Ιάσμου ανέφερε ότι μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της Ιασμιώτικης ντοπιολαλιάς συνεχίζει τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις του, προσαρμοσμένες στο νέο νομοθετικό πλαίσιο , αποδεικνύοντας περίτρανα ότι ο Πολιτισμός μπορεί να παραχθεί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες .
Στην πορεία της ημέρας, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, μάθαμε ότι πραγματοποιήθηκαν συλλήψεις κι ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτωφόρου για μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου λόγω καταπάτησης δημοτικού χώρου και παραβίαση της πρόσφατης ΚΥΑ με τα περιοριστικά μέτρα…
Από την πλευρά του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου και τον νομικό του σύμβουλο δεν έχουμε κάποια άλλη επίσημη πληροφόρηση σε αντίθεση με τον Δήμαρχο Ιάσμου ο οποίος με τρία βίντεο στο προφίλ του έδωσε το γενικό περίγραμμα των δυσάρεστων αυτών εξελίξεων δίνοντας την δική του διάσταση σε μία σύγκρουση εν εξελίξει χωρίς διαφαινόμενη προοπτική....
Περιμένουμε πάντως εξελίξεις στην σκακιέρα του Ιάσμου….
Ίασμος: Σεβασμός στην ΚΥΑ, κατανομή ρόλων και στο βάθος proxy war
Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν στα πλαίσια έκτακτης συνέντευξης τύπου ενημέρωσε την κοινή γνώμη για τα όσα προβλέπει η υπ’ αριθμόν 44779/16-07-2021 ΚΥΑ βάσει της οποίας αναστέλλονται σε όλη την επικράτεια έως και τις 26 Ιουλίου οι εκδηλώσεις των πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενώσεων.
Κι ενώ στο βάθος παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα που είχαμε θέσει προσφάτως από το Komotinipress (βλ.Ίασμος: “Σύγκρουση Πολιτισμών”, “συμφερόντων” ή “αντίσταση σε αφομοιωτικά σχέδια”; ) ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν επεσήμανε ότι :
“Παρά τις γνωστές πολιτικές διαφωνίες μας πρόθεση μου ήταν να παραστώ στο τετραήμερο εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου για να τιμήσω τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή των συνδημοτών μου και την ιστορία του αρχαιότερου πολιτιστικού συλλόγου του Δήμου μας.
Δηλώνω ότι η Δημοτική Αρχή έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις εισαγγελικές και αστυνομικές Αρχές για την πιστή τήρηση του νόμου», σπεύδοντας ωστόσο να επισημάνει σε όσους υπαινίσσονται ότι επιθυμεί την αναστολη των εκδηλώσεων ότι “είναι μεγάλο ψέμα αυτά που διαδίδονται πως θα ήθελα με οποιοδήποτε τρόπο να μπλοκάρω πολιτιστικές εκδηλώσεις, πολύ περισσότερο όταν αυτές αφορούν τον θρησκευτικό χαρακτήρα της περιοχής».
Στην συνέχεια, τα μέλη του ΔΣ Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου, παρουσία του νομικού συμβούλου του Συλλόγου του κ. Χρ. Χατζηπέμου παρεχώρησαν συνέντευξη τύπου δηλώνοντας πώς θα εφαρμοσθεί η νέα ΚΥΑ, όπως είναι φυσικό και θα λειτουργήσουν στα πλαίσια του νόμου χωρίς να κινδυνεύσει η δημόσια υγεία.
Ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου κ. Ηλίας Μπούκας αναφέρθηκε στον
Ο κ. Ηλίας Μπούκας αναφέρθηκε σε εμμονή του κ. Οντέρ Μουμίν ενώ σε παρέμβασή του ο κ. Παν. Σπορίκης τόνισε με παρέμβασή του ότι η σημερινή διοίκηση του Πολιτιστικού Συλλόγου εξελέγη από ένα σώμα 120 μελών και τα οργανωτικά ζητήματα αφορούν τα 300 μέλη αλλά οι δράσεις του όλο τον κόσμο!
Στη συνέχεια με ανάρτησή και σχετικό δελτίο τύπου από τον Δήμο Ιάσμου διαβάζουμε ότι “Ο Δήμαρχος Ιάσμου χαιρετίζει την απόφαση αναπροσαρμογής των εκδηλώσεων από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιάσμου. Δημοσίως δε προτείνει, από αύριο, με το ίδιο πρόγραμμα, να τεθούν υπό την αποκλειστική αιγίδα της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ιάσμου και να πραγματοποιηθούν με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα στην κεντρική πλατεία Ιάσμου. Οι εορτές του Προφήτη Ηλία και το Κουρμπάν Μπαϊράμ, επιβάλλουν την ενότητα, ομοψυχία και την αρμονική συμβίωση σε κάθε επίπεδο. Ο Πολιτισμός είναι πάνω από πρόσωπα και πρέπει να επιβιώσει”
Εκ των ανωτέρω είναι εμφανές ότι βρισκόμαστε σε έναν ιδιότυπο proxy war τοπικής εμβέλειας (προς το παρόν) με σύγκρουση διά αντιπροσώπων όπου όμως τα μεγέθη είναι προς το παρόν δυσανάλογα εκτός κι αν προσδιορίζουν το πλαίσιο μιας μελλοντικής σύγκρουσης με σημείο αναφοράς τον Δήμο Ιάσμου.
Από την μια ο εκλεγείς με 5578 ψήφους Δήμαρχος Ιάσμου επιθυμεί να παράξει πολιτισμό και διατείνεται ότι με τις ενέργειές του διαφυλάττει το κύρος του θεσμού και τη δημοτική περιουσία και υπαινίσσεται περιπτώσεις κατάχρησης πόρων από μέλη του ΔΣ του Συλλόγου ενώ δεν παραλείπει ν’αναφέρεται στις σχέσεις τινών εξ αυτών με στελέχη του ακροδεξιού χώρου , συνασπιζόμενος ο ίδιος με τους κ. Ιλχάν Αχμέτ και Χ. Ζευμπέκ.
Το σίγουρο είναι πως σε αυτή την φάση υπερισχύει το Αντι-Covid19 μοντέλο του Δήμου Ιάσμου και ο Δήμαρχος Ιάσμου διατηρεί τον έλεγχο των κινήσεων ενώ ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται τον ρόλο του αλλά και την δυναμική που πρέπει ν’αναπτύξει στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.
Η προσωρινή ανακωχή ελέω ΚΥΑ θα ωφελήσει προς το παρόν την διεξαγωγή των εκδηλώσεων στον Ίασμο υπό την αιγίδα του Δήμου, μακριά από διαξιφισμούς, μικροπολιτικές και μικροπρέπειες του “ιασμιώτικου μαχαλά” και ίσως να μας οδηγήσει “σε ένα εκπληκτικό σενάριο συνεργασίας Δήμου και Συλλόγου…”
Τί θέλει ο Μετέ στον Ίασμο;
Yalanci Mufti 2 – Τί θέλει ο Μετέ στον Ίασμο;
Όπως προσφάτως είχαμε επισημάνει “οι “εκλεγμένοι/ αιρετοί μουφτήδες” και οι συνεργοί τους εντάσσονται στην λογική των παρακρατικών οργανώσεων που λειτουργούν ως παράλληλες δομές ενάντια στο θεσμό της Μουφτείας που επέλεξε η Ελληνική Πολιτεία και συνιστούν σαφή επιβουλή της εσωτερικής έννομης τάξης και ασφάλειας και πράξη εχθρική και απαράδεκτη.”
Μετά τον κ. Ιλχάν Αχμέτ και τον κ.Οντέρ Μουμίν που συμμετείχαν σε εκδήλωση “Χατήμ” (ήταν και ο Δήμαρχος Μύκης Ριντβάν Δεληχουσεήν) στην Πελεκητή παρουσία του Ιμπραήμ Σερήφ , και μία ημέρα μετά τις “Μέρες Ιάσμου” του Οντέρ Μουμίν στην Αθήνα, ένας άλλος επιφανής συμπολίτης μας, ο κ. Ιμάμ Τζανέρ δημοσιοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μία φωτογραφία από την επίσκεψή του στο γραφείο του Αχμέτ Μετέ στην Ξάνθη.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπουμε ότι πολιτικοί παράγοντες της μειονότητας από την Ξάνθη που φαίνεται ότι (δια)συνδέονται με το μειονοτικό παραϊερατείο του δικού τους νομού, εμφανίζονται συχνά πυκνά και στην περιοχή του Ιάσμου. Ας μην ξεχνάμε βεβαίως και τα χωριά του Γιακά που δημιουργούν μια συμπαγή ζώνης ομογενοποίησης στον άξονα των δύο νομών Ροδόπης και Ξάνθης.
Ως προς το φιλανθρωπικό έργο του Αχμέτ Μετέ, δεν αποκλείεται να γίνεται αναφορά στα “πακέτα βοήθειας” που στέλνει κατά καιρούς η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Κοινοτήτων της Τουρκίας στον “τουρκικό μειονοτικό λαό στα χωριά του Γιακά” καθώς όπως λέει και ο Αμπντουλάχ Ερέν , διευθυντής της προαναφερθείσης υπηρεσίας, “Οι πραγματικοί ιδιοκτήτες της δυτικής Θράκης είμαστε εμείς οι Τούρκοι”.
Ποιος είναι ο φορέας διαμέσου του οποίου διανέμονται στη Ροδόπη τα πακέτα βοήθειας αυτής της τουρκικής κρατικής υπηρεσίας; Ποιοι είναι οι υπεργολάβοι του Ερέν στην Θράκη;Η ανοχή που επιδεικνύουν οι κρατικοί και κυβερνητικοί φορείς σε αυτή την πρακτική συγκαταλέγονται στην διμερή”θετική ατζέντα”;
Οι συνθήκες πόλωσης που δημιουργούνται στον Δήμο Ιάσμου και η διάχυτη αίσθηση ότι εξυφαίνεται σχέδιο απόλυτης επικράτησης και εκφοβισμού του Χριστιανικού στοιχείου στην περιοχή δεν μπορεί να μας αφήνουν αδιάφορους και προς αποφυγή δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων πρέπει να βρεθεί άμεσα η λύση για την λειτουργία του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου.
Ίασμος: “Σύγκρουση Πολιτισμών”, “συμφερόντων” ή “αντίσταση σε αφομοιωτικά σχέδια”;
Μετά την διήμερη περιοδεία του στην Αθήνα και τις “Μέρες Ιάσμου” ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν κλήθηκε ν’αντιμετωπίσει άμεσα μία νέα κρίση που στρέφεται εναντίον του ιδίου και του θεσμού που εκπροσωπεί και που λαμβάνει υπερτοπική διάσταση.
Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ΟΛΟΙ οι Δήμαρχοι (και όχι μόνον) επιδιώκουν να ελέγχουν Συλλόγους, Σωματεία και Οργανώσεις ,να τους χρηματοδοτούν και εκ των προτέρων να εξασφαλίζουν δεξαμενή ψήφων και υποστήριξης. Δεν είναι τυχαίο ότι εξέχοντα μέλη συλλόγων , φορέων, σωματείων και συλλογικοτήτων εκλέγονται σε συνδυασμούς, πολιτικές παρατάξεις και συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Έχοντας υπ’όψη αυτή την διάσταση ,θεωρείται έως και “φυσιολογική” η συγκρουσιακή σχέση Οντέρ Μουμίν-Ηλία Μπούκα/Κυριάκου Αμούτζα και κινείται στα όρια της πολιτικής πρακτικής που ακολουθείται και στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μία ανάγνωση πρακτικών δημοτικών συμβουλίων δείχνει ποιά σωματεία λαμβάνουν επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις και ποιά όχι.. Άλλωστε είναι γνωστός ο επιχορηγούμενος “σουβλακοπολιτισμός των πλατειών” μέσω σωματείων και συλλόγων.
Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν από την άλλη διακηρύσσει ότι “…ο σεβασμός του προς την ιστορία του Πολιτιστικού Συλλόγου και προς τους Ιασμιώτες είναι απόλυτος, απέραντος και αδιαπραγμάτευτος”, ενώ είχε επίσης τονίσει, πως “…πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με το Σύλλογο ή τα μέλη του, τα οποία τιμά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τους Ιασμιώτες, αλλά το πρόβλημα είναι πως δεν επιτρέπεται πολιτικά και ηθικά κάποιος να είναι Πρόεδρος του Συλλόγου ή Γραμματέας του και ταυτόχρονα να είναι δημοτικός σύμβουλος ή πρόεδρος τοπικού συμβουλίου με την αντίπαλη παράταξη, αφού έτσι καρπώνονται τα οφέλη και των δύο θέσεων”.
Πάμε τώρα στην άλλη διάσταση, αυτήν της “διεθνοτικής σύγκρουσης” στον Δήμο Ιάσμου που ξεκίνησε από το ατόπημα του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν στην Προύσσα το οποίο όμως δεν αξιολογήθηκε από το τότε τοπικό πολιτικό δυναμικό της περιοχής αλλά κυρίως του Ν. Ροδόπης που το θεωρεί πλέον μία γραφικότητα ή το ανέχεται στα πλαίσια της τοπικής “εθνοτικής ισορροπίας και συνύπαρξης”.
Ερωτηματικά δημιουργεί η στάση των 16 Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στον Ίασμο με τους οποίους συνεργάζεται και είχε πρόσφατη συνάντηση μαζί τους ο κ. Οντέρ Μουμίν και δεν έχουν υπογράψει το ψήφισμα στήριξης προς τον Πολιτιστικό Σύλλογο. Την ίδια απορία έχουμε και για κάποιους άλλους συλλόγους που δεν υπογράφουν το σχετικό ψήφισμα στήριξης, αποδυναμώνοντας τον αρχικό στόχο του συντάκτη του ψηφίσματος . Δεν συμφωνούν ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;
Ενδεχομένως και να μην υφίσταται και τέτοιο σχέδιο καθώς δεν βλέπουμε και τον Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Σεβασμιώτατο κ. Παντελεήμονα να ανησυχεί. Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για την ΠΕΔ ΑΜΘ εάν θυμόμαστε καλά…Και ο ΠΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος δεν φαίνεται να έχει κάποια αντίρρηση.(άσχετο, αλλά με εκείνη την Γέφυρα του Κομψάτου τί ακριβώς θα γίνει;)
Αντί επιλόγου σε αυτό το σημείο, ας μείνουμε προς το παρόν στην διαπίστωση ότι ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου με το έργο του όχι μόνον είναι η Κιβωτός που διασώζει την ψυχή του Χριστιανισμού της περιοχής αλλά και ένας ζωντανός οργανισμός (εκ)παίδευσης των παιδιών της περιοχής που αποκτούν μία πολυδιάστατη μόρφωση και καλλιέργεια μέσα από τα εργαστήρια του Συλλόγου .
Δεν υπάρχουν σχόλια