Εξ αφορμής δημοσιευμάτων εις έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ τοπικής και εθνικής εμβέλειας, η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης και Περιθεωρίου έρχεται ...
Εξ αφορμής δημοσιευμάτων εις έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ τοπικής και εθνικής εμβέλειας, η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης και Περιθεωρίου έρχεται να επισημάνει ότι κατά την ευαγγελική διδασκαλία και την παράδοση της Εκκλησίας μας ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός κάθε φορά που θαυματουργούσε δεν είχε σκοπό να εντυπωσιάσει τους ανθρώπους, ούτε να τους ελκύσει στην πίστη. Θεραπεύοντας τους ασθενείς, απαλλάσσοντας τους δαιμονιζομένους από την εξουσία του μισόκαλου, ανασταίνοντας τους νεκρούς, φανέρωνε τη νίκη της ζωής επί του θανάτου. Τα θαύματά Του αποτελούσαν πρόγευση της νίκης Του πάνω στο θάνατο, προανάκρουσμα της Τριημέρου Αναστάσεως.
Στην Ευαγγελική γλώσσα δεν αναφέρεται η λέξη θαύμα αλλά η λέξη «σημείον» δηλαδή σημάδι, απόδειξη της αγάπης του Θεού. Στο γάμο της Κανά αναφέρεται η μεταβολή του νερού σε κρασί και ο ιερός Ευαγγελιστής Ιωάννης σημειώνει πως «ταύτην την αρχήν των σημείων εποίησεν ο Ιησούς» Ο Χριστός φανερώνει την αγάπη προς το πλάσμα Του και δεν ζητά ανταπόδοση. Κρατά το θαύμα στη σιγή. Ζητά από τους θεραπευμένους «μηδενί μηδέν είπωσι», δηλαδή να μην πουν τίποτε σε κανέναν, όπως συνέστησε και στους αποστόλους, κατά τη Μεταμόρφωσή Του στο όρος Θαβώρ. Μετά τον πολλαπλασιασμό των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων φεύγει τον έπαινο του πλήθους, που ετοιμαζόταν να τον ανακηρύξει βασιλιά και απομακρύνεται στην έρημο. Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι η πρακτική της λειτουργίας ιστοσελίδων από πλευράς ενοριών, μονών και ησυχαστηρίων, εις τις οποίες προβάλλονται ως θαύματα περιστατικά πολλές φορές με δόση υπερβολής, βρίσκεται στους αντίποδες της ευαγγελικής διδασκαλίας.
Θαύματα γίνονται καθημερινά στη ζωή των ανθρώπων, όμως, Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ. Η Ιερά Μητρόπολις στα πλαίσια της ποιμαντικής της ευθύνης, συνέστησε την διαγραφή της αναρτήσεως από την ιστοσελίδα του Μετοχίου του Αγίου Πορφυρίου και προτρέπει τόσο τους ιερείς όσο και τους λαϊκούς χριστιανούς να αποφεύγουν κινήσεις εντυπωσιασμού, και να παρακαλούν τον Θεό να ενισχύει την πίστη σε Εκείνον, αφού τα θαύματα είναι αποτέλεσμα της πίστεως.
Στην Ευαγγελική γλώσσα δεν αναφέρεται η λέξη θαύμα αλλά η λέξη «σημείον» δηλαδή σημάδι, απόδειξη της αγάπης του Θεού. Στο γάμο της Κανά αναφέρεται η μεταβολή του νερού σε κρασί και ο ιερός Ευαγγελιστής Ιωάννης σημειώνει πως «ταύτην την αρχήν των σημείων εποίησεν ο Ιησούς» Ο Χριστός φανερώνει την αγάπη προς το πλάσμα Του και δεν ζητά ανταπόδοση. Κρατά το θαύμα στη σιγή. Ζητά από τους θεραπευμένους «μηδενί μηδέν είπωσι», δηλαδή να μην πουν τίποτε σε κανέναν, όπως συνέστησε και στους αποστόλους, κατά τη Μεταμόρφωσή Του στο όρος Θαβώρ. Μετά τον πολλαπλασιασμό των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων φεύγει τον έπαινο του πλήθους, που ετοιμαζόταν να τον ανακηρύξει βασιλιά και απομακρύνεται στην έρημο. Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι η πρακτική της λειτουργίας ιστοσελίδων από πλευράς ενοριών, μονών και ησυχαστηρίων, εις τις οποίες προβάλλονται ως θαύματα περιστατικά πολλές φορές με δόση υπερβολής, βρίσκεται στους αντίποδες της ευαγγελικής διδασκαλίας.
Θαύματα γίνονται καθημερινά στη ζωή των ανθρώπων, όμως, Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ. Η Ιερά Μητρόπολις στα πλαίσια της ποιμαντικής της ευθύνης, συνέστησε την διαγραφή της αναρτήσεως από την ιστοσελίδα του Μετοχίου του Αγίου Πορφυρίου και προτρέπει τόσο τους ιερείς όσο και τους λαϊκούς χριστιανούς να αποφεύγουν κινήσεις εντυπωσιασμού, και να παρακαλούν τον Θεό να ενισχύει την πίστη σε Εκείνον, αφού τα θαύματα είναι αποτέλεσμα της πίστεως.