Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προσυπογράφουν οι τρεις κυβερνητικοί Βουλευτές της Ξάνθης κ.κ. Στογιαννίδης ...
Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προσυπογράφουν οι τρεις κυβερνητικοί Βουλευτές της Ξάνθης κ.κ. Στογιαννίδης Γρηγόρης, Γιαννακίδης Στάθης και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν με θέμα τα «Σχετικά με την απαλλαγή μειονοτικών μαθητών από το μάθημα της διδασκαλίας του Κορανίου»
Ερώτηση που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής ως προς το περιεχόμενο και την ανάπτυξή της που λέει:
«Με βάση την εγκύκλιο 12773/Δ2 από 23-01-2015 του ΥΠΑΙΘ ορίζεται ότι: «παρέχεται η δυνατότητα σε μη Χριστιανούς Ορθόδοξους μαθητές, δηλαδή αλλόθρησκους ή ετερόδοξους ή άθρησκους, που επικαλούνται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, να απαλλαγούν από την παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών». Με την υπ΄ αριθμ. 94/2015 απόφαση της Ολομέλειας της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων κρίθηκε νόμιμη και συνταγματική η δήλωση για την απαλλαγή μαθητών από τα θρησκευτικά για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως. Συνεπώς, η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών παρέχεται νόμιμα, αποκλειστικά και μόνο για την προάσπιση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και περιγράφεται στους οικείους νόμους και στις αποφάσεις των διεθνών και ελληνικών δικαστηρίων. Η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών χορηγείται ύστερα από Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, του ίδιου του μαθητή ( αν είναι ενήλικος) ή και των δύο γονέων του (αν είναι ανήλικος.
Παράλληλα, με την εγκύκλιο 182721/Α3 από 29-11-2013 δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές, που είναι μέλη της μειονότητας της Θράκης, εφόσον το επιθυμούν, να διδαχθούν το Κοράνιο, στο σχολείο στο οποίο φοιτούν.
Η διδασκαλία γίνεται από τους ιεροδιδασκάλους, των οποίων τα κριτήρια ορίζονται από την απόφαση με αρ. πρωτ. 101941/Θ1/ 26-06-2015. Πιο συγκεκριμένα, υποψήφιοι μπορούν να είναι κατηγορίας Π.Ε. και Δ.Ε. και να έχουν συμπληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας τους, ενώ μπορούν να είναι υποψήφιοι και όσοι είναι απόφοιτοι Υ.Ε. έχοντας συμπληρώσει το 20ο έτος της ηλικίας τους, με δεκαετή υπηρεσία ως ιεροδιδάσκαλοι. Κατ’ επέκταση, μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα και όσοι είναι απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με δεκαετή πείρα, ανεξάρτητα από την παιδαγωγική τους επάρκεια και όντας υπάλληλοι της Μουφτείας. Όσον αφορά την επιλογή των Ιεροδιδασκάλων, στην ίδια απόφαση ορίζεται ότι η επιλογή των Ιεροδιδασκάλων γίνεται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από τις Μουφτείες.
Ωστόσο, σε σχολεία της Ξάνθης, ενώ αρχικά δόθηκε αίτηση-δήλωση στους γονείς για απαλλαγή από τη διδασκαλία του Κορανίου, στη συνέχεια μαθητές και γονείς ενημερώθηκαν ότι το μάθημα είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές-μέλη της μειονότητας. Όπως γίνεται αντιληπτό, υπήρξαν αντιδράσεις από τους γονείς και κηδεμόνες, καθώς επαφίεται σε απόφαση των γονέων το αν θα κάνουν χρήση της απαλλαγής από το μάθημα ή όχι, σύμφωνα με την θρησκευτική τους συνείδηση . (σ.σ. δηλαδή αν δεν είναι της αρεσκείας των γονέων (;) δεν θα παρακολουθούν το μάθημα του Κορανίου από τον ιεροδιδάσκαλο που πληροί από τον νόμο τις προϋποθέσεις και διορίστηκε στο σχολείο γ’ αυτό τον σκοπό; Δεν πληροί ποιες προϋποθέσεις και ποιοί θα τις καθορίζουν;)
Επειδή, το άρθρο 13 του Συντάγματος αναφέρει ρητά ότι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη.
Επειδή, σύμφωνα με την απόφαση 182721/Α3/29-11-2013 ορίζεται ότι οι μαθητές-μέλη της μειονότητας έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να διδαχθούν το Κοράνιο στο σχολείο στο οποίο φοιτούν.
Επειδή, ενώ οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία απαιτείται να έχουν παιδαγωγική επάρκεια, (σ.σ. την επάρκεια που θα πιστοποιεί ο Μουφτής με 10ετή προϋπηρεσία και μετά την συμπλήρωση του 20 έτους της ηλικίας του! ! ! ! Μήπως προβλέπετε από το παρακολούθημα της Μορφωτικής Συμφωνίας της Συνθήκης της Λωζάνης για τον ρόλο των Μουφτήδων στις 4 μουφτείες στην Ελλάδα;) σε αντίθεση με την περίπτωση των Ιεροδιδασκάλων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Έχει σταλεί συγκεκριμένη εγκύκλιος από το Υπουργείο, η οποία να καθιστά τη διδασκαλία του Κορανίου υποχρεωτική σε μαθητές-μέλη της μειονότητας της Θράκης, ή έστω υπάρχει τέτοια πρόθεση; Ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση το δικαίωμα απαλλαγής από τη διδασκαλία του Κορανίου;
2. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των Ιεροδιδασκάλων, οι οποίοι στελεχώνουν τα δημόσια σχολεία της περιοχής; Πόσοι από αυτούς είναι απόφοιτοι ΥΕ; (σ.σ. δηλαδή η ένσταση είναι, στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ του, πόσοι έχουν επάρκεια ΜΟΝΟ υποχρεωτικής εκπαίδευσης; Γιατί;)
3. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για την προώθηση του μαθήματος της Θρησκειολογίας στα δημόσια σχολεία; Οι ερωτώντες Βουλευτές»