Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012 19:00 Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης Μικρά Ασία και Ρεμπέτικο Η ΦΕΞ με την υποστήριξη του Σύλλογου Μικρασιατών Ξάνθη...
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012
19:00
Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης
Μικρά Ασία και Ρεμπέτικο
Η ΦΕΞ με την υποστήριξη του Σύλλογου Μικρασιατών Ξάνθης και του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης, οργανώνουν και παρουσιάζουν μια σειρά εκδηλώσεων για την Μικρά Ασία, τη μουσική της και το Ρεμπέτικο.
Πρόκειται για διαλέξεις, παρουσιάσεις και συναυλίες με συμμετοχή των χορευτικών των δύο συλλόγων σε ένα πλούσιο πρόγραμμα.
Μέρος 1ο ώρα 19:00 - Μνήμες Μικράς Ασίας
Μέρος 2ο ώρα 19:40 - Γιάννης Τσαρούχης - Το ρεμπέτικο στη ζωγραφική
Μέρος 3ο ώρα 20:00 - Με 24 γράμματα και όχι μόνο - Το ρεμπέτικο στη ζωγραφική.
Παρουσίαση με την Κική Χριστοδούλου, μουσειολόγο - ιστορικό τέχνης.
Η άνοδος του ρεμπέτικου σηματοδοτεί μια πολύ συγκεκριμένη εποχή στην ιστορία της χώρας μας, κυρίως όμως έναν τρόπο ζωής. Στοιχεία, που αντανακλώνται στη ζωγραφική από λίγους, αλλά εκλεκτούς Έλληνες δημιουργούς.
Μέρος 4ο ώρα 20:30 - Το Ρεμπέτικο στη Ζωή μας.
Το θεατρικό εργαστήρι της ΦΕΞ «οδός ονείρων» σε συνεργασία με τα χορευτικά του Συλλόγου της ΦΕΞ και των Μικρασιατών Ξάνθης μαζί με την ορχήστρα μας, μας μεταφέρει στα 1949 και με οδηγό τη διάλεξη του Μάνου Χατζιδάκι αφουγκραζόμαστε σε ρυθμό 9/8 τη ζωή των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη τις παρουσιάσεις των ψυχολόγων Σοφία Μεσσάρη & Μαρίνα Κατσικίδου, τις διαλέξεις της ιστορικού τέχνης και μουσειολόγου Κικής Χριστοδούλου και με τις παρουσιάσεις από το αρχείο της ΕΡΤ για το ρεμπέτικο, την τέχνη και τα γεγονότα του μεσοπολέμου.
“…Ο ζεϊμπέκικος σε ρυθμό 9/8 είναι ο βασικότερος ρυθμός της ρεμπέτικης μουσικής. Προήλθε ασφαλώς απ’ τα χορευτικά 9/8 των Κυκλάδων και του Πόντου, πού εδώ όμως έχει χάσει ολότελα τη ρυθμική του αγωγή κι έχει γίνει αργός, βαρύς, μακρόσυρτός και περιεκτικότερος. Χορεύεται από έναν μόνο χορευτή και επιδέχεται αφάνταστη ποικιλία αυτοσχεδιασμού με μόνο δεδομένο την αίσθηση του ρυθμού.
Ο καλός χορευτής στο ζεϊμπέκικο θα’ναι εκείνος που θα διαθέτει τη μεγαλύτερη φαντασία και την κατάλληλη πλαστικότητα ώστε να μην αφήσει ούτε μια νότα μπουζουκιού που να μην τη δώσει με μια αντίστοιχη κίνηση του σώματός του. Σα χορός είναι ο δυσκoλότερoς και ο δραματικότερος σε περιεχόμενο. …”
Απόσπασμα από τη διάλεξη του Μάνου Χατζιδάκι για το Ρεμπέτικο 1949 στο Θέατρο Τέχνης. Το κείμενο της διάλεξης βρέθηκε από τον Θ. Φωσκαρίνη στο αρχείο του Φ. Ανωγειανάκη και Έ. Νικολαίδου)
Δεν υπάρχουν σχόλια